single

Wyjaśnienie certyfikatów i oświadczeń dotyczących kosmetyków wolnych od okrucieństwa i wegańskich

Ten post może zawierać linki partnerskie, za które bez dodatkowych kosztów dla Ciebie mogę otrzymać niewielką prowizję.

Czy wiesz, że istnieje różnica między kosmetykami oznaczonymi jako Cruelty-Free a Vegan? A także Vegetarian vs Vegan? I że nie wszystkie logo królika Certified Cruelty-Free mają takie same standardy i kryteria?

W tym wpisie podzielę się z Wami kilkoma najczęściej spotykanymi stwierdzeniami, etykietami i logotypami dotyczącymi produktów cruelty-free i vegan, które często widzimy na kosmetykach i środkach czystości. Przedstawiam również przegląd informacji o tym, które z nich podlegają regulacjom prawnym, jakie organizacje wydają te certyfikaty, jakie są ich wymagania oraz jakie są koszty związane z licencjonowaniem ich logo.

A ponieważ żaden certyfikat ani norma nie jest doskonały ani uniwersalny, podzielę się także kilkoma rzeczami, na które należy zwracać uwagę. W ten sposób będziemy mogli określić realistyczne oczekiwania, kiedy będziemy kupować kosmetyki cruelty-free i wegańskie.

Pod koniec tego wpisu będziesz lepiej rozumieć, co tak naprawdę oznaczają poszczególne deklaracje cruelty-free i vegan, i mam nadzieję, że pomoże ci to w dokonywaniu lepszych i bardziej świadomych wyborów konsumenckich.

Certyfikaty i oświadczenia o produktach wolnych od okrucieństwa i wegańskich (Cruelty-Free and Vegan Certifications and Claims)

Zacznijmy od kilku standardowych oświadczeń marketingowych, które często widujemy na kosmetykach, takich jak: "nasze produkty nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego", "jesteśmy wolni od okrucieństwa", "wszystkie nasze produkty są przyjazne dla wegan" lub "odpowiednie dla wegetarian".

"Bez składników pochodzenia zwierzęcego"

Przegląd:

Co to znaczy? Ten produkt nie zawiera żadnych składników pochodzenia zwierzęcego.

Kto to poświadcza? Nikt nie reguluje stosowania tej etykiety i nie ma definicji prawnej. Każdy może umieszczać na swoich produktach etykietę "Bez składników pochodzenia zwierzęcego" i oznaczać, co tylko zechce.

Na co zwracać uwagę:

  • Brak standardowej definicji powoduje, że firmy tworzą własne definicje. Niektóre z nich nie uznają za "składniki pochodzenia zwierzęcego" miodu, wosku pszczelego, lanoliny, karminu, pereł czy pochodnych jedwabiu.
  • Brak wzmianki o testach na zwierzętach

"Cruelty-Free" (wolny od okrucieństwa)

Przegląd:

Co to znaczy? Ten produkt i jego składniki nie były testowane na zwierzętach.

Kto przyznaje certyfikat? Nikt nie reguluje stosowania tej etykiety i nie ma definicji prawnej. Każdy może umieścić na swoich produktach etykietę "Cruelty-Free" i oznaczać, co tylko chce.

Na co zwracać uwagę:

  • Brak standardowej definicji powoduje, że firmy wymyślają własne definicje. Niektórzy mogą powiedzieć, że nie testujemy na zwierzętach, ale zlecają to innym firmom.
  • Brak informacji o tym, czy użyto składników pochodzenia zwierzęcego lub produktów ubocznych oraz czy produkt jest wegański.

"100% wegetariański".

Przegląd:

Co to znaczy? Ten produkt nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego, powstałych w wyniku uboju.

Kto to poświadcza? Nikt nie reguluje stosowania tej etykiety i nie ma definicji prawnej. Każdy może oznaczyć swoje produkty jako "wegetariańskie" i mieć na myśli, co tylko zechce.

Na co zwracać uwagę:

  • Brak standardowej definicji powoduje, że firmy wymyślają własne definicje. Nie zawsze łatwo jest określić, które składniki są wegetariańskie, a które nie są wegańskie i na odwrót.
  • Brak wzmianki o testach na zwierzętach

"100% wegańskie".

Przegląd:

Co to znaczy? Ten produkt nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego ani produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego.

Kto to poświadcza? Nikt nie reguluje używania tego znaku, nie ma też definicji prawnej. Każdy może umieścić na swoich produktach etykietę "Vegan" i oznaczać, co tylko chce.

Na co zwracać uwagę:

  • Brak standardowej definicji powoduje, że firmy tworzą własne definicje. Niektóre z nich mogą nie uznawać za "składniki pochodzenia zwierzęcego" pereł, jedwabiu czy karminu.
  • Brak wzmianki o testach na zwierzętach

Głównym problemem związanym z nieuregulowanymi prawnie oświadczeniami marketingowymi dotyczącymi produktów cruelty-free i wegańskich jest to, że nie istnieje żadna standardowa definicja tego, co one naprawdę oznaczają. Tak więc to firmy same definiują te oznaczenia. I nikt inny nie uzasadnia tych twierdzeń, jak tylko ci sami ludzie, którzy próbują sprzedać nam swoje produkty.

Stosowanie nieuregulowanych etykiet

Ale to, że firma używa jednego z nieuregulowanych oznaczeń, nie musi oznaczać, że próbuje nas wprowadzić w błąd lub oszukać. Wymaga to od nas większej czujności i poszukiwania informacji, co dokładnie firma ma na myśli, nazywając swoje produkty "cruelty-free", "wegetariańskimi" czy "wegańskimi".

Lubię wysyłać e-maile lub wiadomości bezpośrednio do firmy, żeby o to zapytać. A jeśli kiedykolwiek poczuję, że firma unika moich pytań lub udziela mi ogólnikowej odpowiedzi, ponownie rozważę zakup u nich. Wolę wspierać inną firmę, która jest bardziej przejrzysta w kwestii składników i zasad.

Certyfikaty Cruelty-Free i Vegan

Przyjrzyjmy się teraz kilku popularnym certyfikatom cruelty-free i vegan, które można znaleźć na kosmetykach i środkach czystości. Certyfikaty te różnią się od powyższych oświadczeń i deklaracji marketingowych, ponieważ istnieje strona trzecia, która je weryfikuje.

Przegląd:

Co to znaczy? Marka potwierdziła, że ona i jej dostawcy nie przeprowadzają, nie zlecają, nie płacą ani nie zezwalają na przeprowadzanie testów na zwierzętach w odniesieniu do swoich składników, receptur lub gotowych produktów na całym świecie i że nigdy nie będą tego robić w przyszłości. Dowiedz się więcej.

Kto wydaje certyfikaty? PETA

Co jest wymagane? Marki muszą wypełnić kwestionariusz i złożyć oświadczenie o wiarygodności podpisane przez dyrektora generalnego.

Jaki jest koszt? Bezpłatnie, ale jeśli firma chce używać i licencjonować logo króliczka bez okrucieństwa, kosztuje to 350 dolarów.

Na co należy zwrócić uwagę:

  • PETA nie przeprowadza rutynowych audytów w celu zapewnienia zgodności z przepisami
  • PETA nie wymaga dokumentacji od dostawców, a od marek wymaga jedynie, aby ich dostawcy podpisali stosowne umowy.
  • Dlatego też zasadność standardów PETA zależy od uczciwości i dokładności pisemnych oświadczeń składanych przez daną markę.
  • Standardy PETA są mniej rygorystyczne w porównaniu do innych certyfikatów cruelty-free, zobacz tutaj, aby porównać.
  • Nie oznacza to, że produkt jest wegański

Przegląd:

Kto przyznaje certyfikaty? Wybierz Cruelty Free (CCF)

1 czerwca 2021 r. Aktualizacja! Choose Cruelty Free dołączy teraz do Cruelty Free International i Leaping Bunny (patrz poniżej).


Przegląd:

Co to znaczy? Firma nie przeprowadza ani nie zleca testów na zwierzętach na żadnym ze swoich produktów, receptur ani składników. Firma nie kupuje również żadnych składników, receptur ani produktów od producentów lub dostawców zewnętrznych, którzy testują na zwierzętach.

Co jest wymagane? Marki muszą spełniać standardy ustanowione przez Leaping Bunny, co obejmuje także wdrożenie Systemu Monitorowania Dostawców, w ramach którego marki muszą zgodzić się na niezależny audyt. Marki muszą również co roku ponawiać zobowiązanie.

Kto przyznaje certyfikaty? Króliczka Leaping Bunny przez CCIC lub Cruelty Free International

Jakie są koszty? Zgłoszenie za pośrednictwem CCIC jest bezpłatne, ale CFI wymaga opłaty. A jeśli firmy chcą używać i licencjonować logo króliczka bez okrucieństwa, opłata licencyjna jest uzależniona od rocznej sprzedaży brutto danej firmy.

Na co należy zwrócić uwagę:

Leaping Bunny nie ma żadnych ograniczeń dotyczących stosowania składników pochodzenia zwierzęcego, dlatego niektóre marki z certyfikatem LB nie są wegańskie.


Przegląd:

Co to znaczy? Marki, których cała linia produktów jest wolna od składników pochodzenia zwierzęcego. Jak również marki, które potwierdziły, że one i ich dostawcy nie przeprowadzają, nie zlecają, nie płacą ani nie zezwalają na przeprowadzanie jakichkolwiek testów na zwierzętach w odniesieniu do ich składników, receptur lub gotowych produktów na całym świecie. Dowiedz się więcej.

Kto przyznaje certyfikat? PETA

Co jest wymagane? Marki muszą wypełnić kwestionariusz i złożyć oświadczenie o wiarygodności podpisane przez dyrektora generalnego.

Jaki jest koszt? Bezpłatnie, ale jeśli firma chce używać i licencjonować logo króliczka bez okrucieństwa, kosztuje to 350 dolarów.

Na co należy zwrócić uwagę:

  • PETA nie przeprowadza rutynowych audytów, aby zapewnić zgodność z przepisami
  • PETA nie wymaga dokumentacji dotyczącej każdego składnika, aby sprawdzić, czy nie pochodzi on od zwierząt lub nie był testowany na zwierzętach.
  • W związku z tym zasadność standardów PETA zależy od uczciwości i dokładności pisemnych oświadczeń składanych przez daną markę.
  • Standardy PETA są mniej rygorystyczne w porównaniu z innymi certyfikatami stron trzecich dotyczącymi produktów wolnych od okrucieństwa - zobacz tutaj, aby porównać.

Przegląd:

Co to znaczy? Ten produkt nie zawiera produktów pochodzenia zwierzęcego ani produktów ubocznych i nie był testowany na zwierzętach. Dowiedz się więcej.

Kto przyznaje certyfikaty? Działania wegańskie

Co jest wymagane? Należy przedstawić dokumentację dotyczącą każdego składnika, aby wykazać, że nie pochodzi on od zwierząt i nie był testowany na zwierzętach od 2000 roku. Po upływie 12 miesięcy zatwierdzone produkty zostaną poddane przeglądowi i wymagana będzie aktualizacja umowy.

Na co zwracać uwagę:

  • Vegan Action może kontaktować się z dostawcami i producentami, ale nie przeprowadza ani nie zleca niezależnych audytów w celu zapewnienia zgodności z normami.
  • W związku z tym wiarygodność standardów Vegan Action zależy od uczciwości i dokładności pisemnych oświadczeń składanych przez markę i jej dostawców.

Jaki jest koszt? 100 USD, a roczna opłata licencyjna jest uzależniona od rocznego przychodu firmy z poprzedniego roku podatkowego.


Przegląd:

Co to znaczy? Ten produkt nie zawiera żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego, produktów ubocznych ani pochodnych. A produkt i jego składniki nie są testowane na zwierzętach z inicjatywy firmy, w jej imieniu lub przez strony, nad którymi firma sprawuje efektywną kontrolę. Dowiedz się więcej.

Kto wydaje certyfikaty? Stowarzyszenie Wegan

Co jest wymagane? Firma musi dostarczyć podpisane przez producenta pisemne oświadczenie potwierdzające spełnienie kryteriów.

Na co należy zwrócić uwagę:

  • Vegan Society wymaga audytów na miejscu dla certyfikowanych dań restauracyjnych, ale nie jest jasne, czy przeprowadza lub zleca niezależne audyty dla kosmetyków i środków czystości.
  • W związku z tym legalność standardów The Vegan Society zależy od uczciwości i dokładności pisemnych oświadczeń składanych przez markę oraz jej dostawców i producentów.

Jaki jest koszt? Nie podają kosztów aplikacji ani opłat licencyjnych, ale twierdzą, że mają różne struktury opłat.


Przegląd:

Co to znaczy? Ten produkt jest wolny od składników pochodzenia zwierzęcego, nie jest testowany na zwierzętach, nie jest testowany na zlecenie, nie doszło do zanieczyszczenia krzyżowego podczas produkcji i jest wolny od GMO.

Kto wystawia certyfikat? Stowarzyszenie Wegetariańskie

Co jest wymagane? Produkty muszą spełniać ich surowe kryteria, w ramach których sprawdzane są listy składników i specyfikacje. Wymagany jest także przegląd dokumentacji związanej z procesami produkcyjnymi w celu sprawdzenia, czy nie występuje ryzyko zanieczyszczenia krzyżowego. Może to również obejmować wizyty w zakładach produkcyjnych. Dowiedz się więcej.

Na co należy zwrócić uwagę:

  • Mają dwa znaki towarowe - jeden dla produktów wegetariańskich i drugi dla produktów wegańskich. Kryteria dla produktów zatwierdzonych jako wegetariańskie mówią, że muszą być wolne od wszelkich składników pochodzących z uboju.

Jaki jest koszt? Nie udało mi się znaleźć żadnych informacji na temat kosztów aplikacji ani opłat licencyjnych.


Jak widać, nie wszystkie certyfikaty i oświadczenia dotyczące produktów cruelty-free i wegańskich są takie same. Każdy z nich ma swój własny zestaw norm i kryteriów. I nie ma jednego certyfikatu, który byłby powszechnie lepszy od innych.

Ponadto, są to tylko niektóre z najbardziej popularnych oświadczeń i certyfikatów, które można znaleźć na kosmetykach i środkach czystości w USA i Kanadzie. Na całym świecie istnieje więcej organizacji certyfikujących produkty wegańskie. Pamiętaj więc, aby sprawdzić standardy wszystkich certyfikatów cruelty-free i wegańskich, aby upewnić się, że są one wiarygodne i godne zaufania.

Mam nadzieję, że ten wpis, w którym wyjaśniamy różne oświadczenia i etykiety dotyczące kosmetyków cruelty-free i wegańskich, okazał się pomocny. Jeśli masz jakieś pytania, odezwij się do mnie w każdej chwili!